Jump to content
Forum All Steroids

Tribulus terrestris


Recommended Posts

Bonsoir,

Une personne de ma salle utilisant des stéroides anabolisant m'a fait part qu'elle n'utilisait pas de HCG pour relancer la secretion endogène de testo mais du tribulus terrestris (entre autre). (Cette personne utilise de l'enanthate de testo en stack avec un autre anabo que j'ignore sur 7 semaines par cure, physique enorme).

Que pensez-vous du tribulus pour ça?

Link to comment
Share on other sites

Les suppléments à base de plantes ont tendance à booster les hormones femelles

Consumption and biochemical impact of commercially available plant-derived nutritional supplements. An observational pilot-study on recreational athletes

Paolo Borrione, Marta Rizzo, Federico Quaranta, Emanuela Ciminelli, Federica Fagnani, Attilio Parisi and Fabio Pigozzi

Journal of the International Society of Sports Nutrition 2012, 9:28

A growing consumption of natural (plant-derived) dietary supplements with ergogenic aims, with particular regard for ecdysteroids, phytoestrogens and vegetal sterols, has been registered over the last years among “recreational” athletes. The present study was carried out in order to evaluate the real knowledge of plant-derived nutritional supplements among physically active people as well as their real consumption. Additional aim was to evaluate the effects of these supplements on the health profile of the users.

Methods

Twenty-three trained subjects who habitually used natural dietary supplements, and 30 matched controls were analyzed for plasma biochemical markers and hormonal profile.

Results

The laboratory tests revealed the absence of any sign of organ toxicity/damage in both athletes and controls. On the contrary, hormone profiles revealed marked alterations in 15 (65%) out of the 23 of investigated athletes. Specifically,

10 males presented increased plasma levels of progesterone,

15 subjects presented abnormal estrogen levels, including 5 (2 F and 3 M) presenting a “dramatic” increased estrogen values and

2 two males with increased estrogen levels, increased testosterone levels and associated suppression of luteinizing hormone and follicle-stimulating hormone.

Conclusions

The results of the present study highlighted that the habitual consumption of plant-derived nutritional supplements is frequently associated with significant hormonal alterations both in male and female subjects. Although these biochemical alterations were not associated with signs or symptoms of organ toxicity/damage at the moment of the study, it cannot be excluded that, in the mid/long-term, these subjects would suffer of health problems secondary to chronic exposure to heavily altered hormonal levels. Further large scale studies are needed to confirm the results of this pilot study as well as to investigate the biological mechanisms at the base of the observed hormonal alterations.

"Conclusions

Les résultats de l'étude présente mise en évidence(surlignée) que la consommation habituelle de compléments nutritionnels tirés d'usine est fréquemment associée aux changements hormonaux significatifs dans des sujets tant masculins que féminins. Bien que ces changements biochimiques n'aient pas été associés aux signes(panneaux) ou les symptômes de toxicité/dégâts d'organe au moment de l'étude, il ne peut pas être exclu que, dans le de milieu de/à long terme, ces sujets souffriraient de problèmes de santé secondaires à l'exposition chronique aux niveaux hormonaux lourdement changés. Des nouvelles études de grande échelle sont nécessaires pour confirmer les résultats de cette étude pilote aussi bien qu'examiner les mécanismes biologiques à la base des changements hormonaux observés.

"

Link to comment
Share on other sites

Bonsoir,

Une personne de ma salle utilisant des stéroides anabolisant m'a fait part qu'elle n'utilisait pas de HCG pour relancer la secretion endogène de testo mais du tribulus terrestris (entre autre). (Cette personne utilise de l'enanthate de testo en stack avec un autre anabo que j'ignore sur 7 semaines par cure, physique enorme).

Que pensez-vous du tribulus pour ça?

Le tribulus c'est contre productif que autre chose, c'est des plantes et du marketing

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Petit commentaire sur le tribulus, alors ceci est un cas personnel...

J'en ai pris quelques jours de suite et la... carrément je me suis sentis super mal dans ma tête, comme drogué, une sorte de dédoublement de la personnalité, il est très difficile de définir cet effet mais il a duré longtemps et était très désagréable, je pense qu'il n'y a eu que peu d'études ( comme pour beaucoup de produits) sur le tribulus... Il est probable qu'il ne soit en réalité que peu efficace.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...